fredag 30 juli 2010

skrivlust

Har inte blivit så mycket skrivande här.. Pontus har ju semester och tiden går så fort så fort! Så det blir ju att man försöker ta vara på tiden lite bättre nu och då blir det ju inte en massa datatid..

Vi har ju fått en uttökad familj nu också, Lufsen bor hon oss medan morsan o farsan är i spanien. Är lite avundsjuk på dem som har det gött i solen men den är ju inte så illa att ha en hund heller :)
Han är så go och fin så det är bara mysigt att ha honom här.. Tilde tycker det är skitkul, hon kramar honom mycket, tror han blir lite trött på det.. :) Men han är så snäll och bara suckar åt henne :) Fast jäkligt jobbigt med regn när vi har honom.. Inte att behöva ut o gå i regn, för det har jag inget emot, men han blir så sur när han måste ligga i hallen på handdukar och torka lite innan han får gå in.. Så nu ligger han där ute och är sur!
Har försökt borsta ur alla tovor han har också, det är inte ens tovor det är som stora dreads, typ hela hans mage är som en enda klump med päls.. jag tycker inte riktigt att det är rätt att han ska behöva ha det så.. sen är det massa kvistar och pinnar och skit bland all päls. så ska han inte behlva ha det! tyvärr är han inte riktigt överens med mig om det så jag får bara hålla på i ett par timmar åt gången.. får väl se om jag hinner färdigt.. det går liksom inte att tvinga en 70-kilos hund att ligga ner på sidan om han inte vill!!

Nu ska jag sätta igång med lite lunch tills Tilde vaknar, sen ska vi ut o flänga lite o träffa pontus bror med barn som är i stan.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar