måndag 3 december 2012

oflyt

Livet är i en svacka just nu, nja det är kanske överdrivet med det är så mycket grejer som går emot.. ingenting sker smidigt, det är fan krångel med allt..
och har väl varit så de senaste månaderna.. Vi är mår ju bra och det är fint sådär men det har vart så mycket krångel sen vi flyttade..
mitt näsblod som bara kommer utan anledning är tillbaka. jävla stress. får magsår av det här eller blir ett psykiskt vrak.. Jag har så svårt att koppla bort, ständigt i mina tankar finns oron.. Jag är som en hypokondriker fast med hemmet och alla materiella saker.. och världen.. börjar bli rädd för undergången.. jag är inte redo att sluta mitt liv än. har många goda år kvar. (haha) (lite humor orkar jag ha ändå.. :)
och för barnen, den oron finns ju alltid.. Tilde har hunnit med sitt första akuten-besök och jag hoppas vi aldrig behöver åka dit igen. Slog upp pannan (bredvid hårfästet) och det var djupt och massa blod och de fick limma ihop det. sen var ju allt bra igen och hon ar nöjd för hon fick både glass och välja en leksak av doktorn :) De är så fina med barn ändå.. Men jag tog det hårt, hela hennes 4-åriga liv passerade revy i mitt huvud.. och emilia bara snubblar och slår i sin mun hela tiden (eller kanske 6:e gången nyss) snart kommer ju en tand ryka och det är så jobbigt när de skadar sig.. man är så maktlös.. vill bara krama dem för alltid och aldrig låta dem springa igen. fast det går ju så klart inte för det vore ju också hemskt. är väl bara att acceptera livet.

krånglet i huset börjar väl lösa sig allt eftersom varje grej blir fixad, tur att vi hyr, och idag har anticimex varit här för andra gången. vi har möss i väggarna och taken. jävligt jobbigt är det. gillar inte gift egentligen men annars får vi ju leva med dem? jag är så rädd för vad de kan förstöra. vill inte höra deras tassande. hade tydligen torkade getingbon på vinden också, vilket tyder på att det är öppet där uppe och mössen kan nog ta sig in där med.. det saknades några nät.. måste ringa imorgon och hoppas att de fixar det! så det är ju bara glada nyheter. kanske borde skaffa en katt för mössen men det vågar jag inte igen. vår katt dog några veckor efter att vi flyttat in en mycket tragisk död. så någon katt blir det inte igen. bara oro där också.

nej jag måste hinna plugga innan emilian vaknar, känns som att jag hade lite svårt med fokuseringen igen.. måste bli mer produktiv med skolan! borde ha ettt jobb men vad? Vad ska jag bli när jag blir stor? gillar inte att inte veta vad som ska hända. svinjobbigt. jag vill ha klart allt. ogillar överaskningar.

Men annars är livet fint nu med advent och snö och underbara barn och en fin make :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar