onsdag 23 maj 2012

tid

Hur hinner folk med barn nånting hemma egentligen? jag hinner verkligen precis det jag måste.. Speciellt de med fler barn.. hur fan orkar man plocka hela tiden så att hemmet ska se okej ut? och typ storstäda? hur hinner man med? här är det så att jag påbörjar disk till exempel, hinner typ två minuter sen är emilia missnöjd, eller tilde ropar att hon tar hennes grejer eller nått annat tjafs.. tar ju tusen år att slutföra det jag påbörjat och jag hatar när man inte hinner klart med grejer, utan bara en massa halvfärdigt.. då blir det knappt att jag orkar påbörja, lättare att typ diska när barnen somnat, fast då är risken stor att man är trött eller nått.. jävla städning hela tiden! hur hinner man? och om emilia sover typ en halvtimme, timme och tilde är hemma då vill jag ju passa på att vara med henne bara liksom, för annars hinner jag ju inte det, typ myser och läser en bok eller så.. känner att det är viktigt för både henne och mig.. jaja jag hinner väl städa ikapp när barnen blivit stora.. haha..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar