måndag 28 februari 2011

harmonisk

Känner mig väldigt harmonisk.. Känslan har hållt i sig i stort sett hela helgen och nu idag..
Det var verkligen en mysig helg, lugn och kravlös och härlig.. :)

Och idag har jag o Tilde vart lediga (hon är alltid ledig en dag i veckan med mig), tycker det är så mysigt att vi får en heldag ihop o göra roliga saker.. även om det aldrig är så märkvärdigt, men skönt att bara vara en dag ihop också.. Så idag har vi haft väldigt roligt! Vi har pärlat halsband, lekt med lera och bakat ett jättegott bröd! Det var havregryn i också och blev som typ lite mellan tekakor och polarbröd, men det känns ju alltid bra när det är hemmagjort! Morsan kom förbi också och det gillar tilde, hon ringer till mormor flera gånger per dag i sin leksaksmobil.. haha.. och när jag frågar vad mormor gör så duschar hon alltid eller målar med vattenfärger.. haha..

Det är så himla underbart roligt att ha ett barn! Det gör verkligen allt i min tillvaro! Vad fan gjorde jag innan jag hade barn? Hon är så himla go, det känns att hon blivit större på kort tid, man kan prata bättre med henne och hon förstår mycket mer.. Det är så roligt när hon hittar på egna grejer och säger roliga saker.. När vi lekte med lera gjorde hon en spindel, som var jättefarlig sa hon men jag var tvungen att peta på den (pepa mamma, sa hon..) och låtsas bli rädd, och hon också så jag nästan trodde hon skulle börja gråta på riktigt.. haha så vi la den i en burk och hon sa till spindeln på skarpen "men sluuta nu spindel".. hahaha..

åh ja nu tog nog min energi slut.. har mycket plugg framför mig denna veckan..
Jag tänker alltid på massa bra grejer som jag borde skriva om, men det glöms alltid bort..
Ska se om pontus har tid att se lite arkiv x med mig innan jag tänkte sova..
Bäst att försöka somna innan det blir för sent idag.. Somnade väl runt ett igår och sov rätt dåligt så när tilde ville gå upp halv sju ville jag nästan gråta.. haha..
men jag var uppe till åtta då vi väckte pontus och sen sov jag tills halv tio :)
Tror jag har dåligt järnvärde för jag är väldans trött.. men ska inte till bm förrän om flera veckor.. de har ingen koll denna gång.. Men det ger sig nog...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar