onsdag 2 februari 2011

Sjuk

Tildeskruttan är sjuk..
nu har hon haft feber sen i.. ööhh.. lördags.. jag blir helt snurrig av att vara inne med henne, dessutom är ju inte hennes humör det bästa vilket man kan förstå när hon är förkyld..
det jobbigaste är att hon är så hostig ovh slemmig och spyr slem i vår säng på natten..
åhhhh jag är så trött på det nu..
väntar på att pontus ska komma hem och måste försöka väcka tilde som sover..
åhh bla bla jag har också ont i halsen och är sur! haha! kul inlägg i bloggen! :)

kollar olika recept på bröd, jag vet vilket slags bröd jag vill baka, alltså jag ser det framför mig, men kan inte hitta nått recept som passar.. finns det goda bröd? bakade bröd igår kväll och det blev gott så klart men det är typ samma sort jag brukar göra för jag vet inte nått annat bra sätt.. ska be pontan köpa vetekross för jag hittade ett recept som ska vara havregryn i också, kan det vara gott?
jaja ska nog baka något sorts bröd imorgon iaf så jag och skruttan har något att göra, hon börjar ju bli bättre nu iaf som tur är och då kanske hon har tålamod för ett brödbak :)

baka och laga mat är nog min nya hobby. min gamla var nog.. ingenting.. har inte tid för sånt tjatfs.. men nu! ojoj det finns så mycket roligt att äta och tillaga :)

1 kommentar:

  1. mellanmålstips! Hittade det här receptet när jag var hemma och vabbade, roligt när barnen kan vara med och röra oxå...Har gjort det flera gånger efter och det är väldigt omtyckt!

    Mosa två bananer i en låg skål.
    vispa(med gaffel) i två ägg.
    Häll i ca 1 dl mjöl. Häll i ca 1 dl frusna blåbär eller vilka andra bär som helst.
    Stek som plättar.

    Servera med keso och flytande honung till. Eller ät som dom är!

    SvaraRadera